O mnie

Nazywam się Julita Dąbrowska, jestem praktykiem brandingu, na co dzień pomagam firmom i organizacjom budować ich marki produktów (consumer branding), marki firm (corporate branding) oraz marki organizacji jako pracodawcy (employer branding). Mam ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu strategicznym, marketingu, Public Relations, employer brandingu, komunikacji wewnętrznej. Zdobyłam je pracując w uznanych międzynarodowych koncernach takich jak: Unilever, Schwarzkopf (obecnie Henkel), The Coca-Cola Company (w Polsce to Coca-Cola Poland Services Ltd.), Seagram, jak i w pracy na własny rachunek. 

Opracowywałam i wdrażałam strategie i plany komunikacji na rzecz wielu firm i marek handlowych m.in. z sektora dóbr szybko zbywalnych (m.in. Signal, Timotei, Impuls Deo, Coca-Cola, Sprite, Fanta, Cappy, Bonaqua, Taft, Palette, Absolut Vodka, Martell Cognac, Olmeca Tequila, Kron Vodka, Gran Festa, Palmolive, Ajax, Colgate, Verbena, Philips, Frosch, Dr. Beckmann, Bufalo, Pronto, Brise), finansów (Związek Przedsiębiorstw Leasingowych), telekomunikacji (TP SA, Idea / Orange) produktów dla dzieci (Bartek, Libero). Współpracowałam również z wybranymi organizacjami pozarządowymi (United Way, PCK, Fundacja Akogo?).

Marketing i komunikacja biznesowa fascynuje mnie od lat, to dziedziny z którymi związana jestem od 1985 roku, czyli od czasów rozpoczęcia studiów magisterskich. Przez lata pracowałam w największych międzynarodowych firmach, w działach marketingu i Public Relations, bezpośrednio odpowiadałam za najbardziej rozpoznawalne światowe marki (Signal, Impulse, Pallette, Taft, Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy, Absolut Vodka, Martel Cognac, Tequila Olmeca, Kron Vodka), wprowadzałam je na rynek polski, inicjowałam działania adresowane do konsumentów, ale również do członków społeczności lokalnych i mediów. Praca ta dała mi wiele satysfakcji i powodów do dumy.

Byłam również rzecznikiem prasowym w centralnym urzędzie administracji publicznej (przez 2,5 roku), członkiem zarządu jednej z pierwszych organizacji pozarządowych, które rozpoczęły swoją działalność w Polsce – pracując pro bono przez ponad 3 lata. Od 1999 roku prowadzę własną firmę Kalitero, jako konsultant współpracuję z firmami polskimi i międzynarodowymi, organizacjami pozarządowymi i urzędami. Cenię sobie długoletnią współpracę i cieszy mnie fakt, że z moimi klientami łączy mnie biznesowe partnerstwo, za co im dziękuję. Lubię też dzielić się swoją wiedzą, zarówno w trakcie szkoleń, kursów i wystąpień publicznych oraz na łamach książek, artykułów i wpisów na blogach.

Jako trener biznesu, wykładowca akademicki pracuję już od 2001 roku. Organizowałam 12-tygodniowe kursy Public Relations, warsztaty na temat marketingu, Public Relations, komunikacji biznesowej oraz strategii biznesowej. Zawsze stawiam na praktyczne aspekty szkoleń. Przez wiele lat współpracowałam z wybranymi firmami szkoleniowymi, takimi jak ECU Marketing, KDK Info, Institute for International Research, AG Adesso i prowadziłam szkolenia i warsztaty z marketingu, Public Relations, strategii marketingowej oraz employer brandingu i komunikacji wewnętrznej.

Jestem też gościem konferencji branżowych, m.in. organizowanych przez ALK, SWPS, Kongres Kadry, Wolters Kluwer. Prowadzę też szkolenia zamknięte dla firm i instytucji. Moimi klientami były takie organizacje jak: Colgate-Palmolive, Coty Polska, Dobroplast, Fundacja Wspólna Droga, IJHARS, Narodowy Bank Polski, MediaPromotion, OPZZ, Polski Czerwony Krzyż, Sapa Aluminium, Velvet CARE, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie, Warszawski Uniwersytet Medyczny. Jestem doświadczonym trenerem biznesu / mentorem z ponad 15-letnim stażem, wykładowcą akademickim - a przede wszystkim praktykiem biznesu. W moich szkoleniach i warsztatach wzięło już udział szerokie grono uczestników (ponad 3.000 osób). 

Od 2011 roku organizuję też coroczne Forum Employer Branding, którego celem jest dzielenie się wiedzą i zachęcanie pracodawców do budowania odpowiedzialnych relacji z pracownikami i kandydatami, jak również innymi interesariuszami. Jestem autorką cieszącej się popularnością książki „Employer Branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz nowo wydanej w 2016 roku książki "Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami".  Moje artykuły i publikacje branżowe zostały publikowane na łamach wiodących periodyków m.in.: Brief, Marketing w praktyce, Personel Plus, Personel & Zarządzanie.

Jestem absolwentką Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS (obecnie SGH), studiów podyplomowych: Zarządzanie Ludźmi w Firmie w ALK oraz Psychologia Społeczna w Rozwoju Organizacji na SWPS-ie. Obecnie doktorantką zarządzania.