20 pytań na 20-lecie employer brandingu 

W 1996 roku ukazał się pionierski artykuł T. Amblera i S. Barrowa pt "The Employer Brand", w którym autorzy zachęcali do stosowania narzędzi marketingowych w działaniach HR-owych. Obecnie employer branding to wyodrębniony zestaw praktyk opartych na strategii, a mający na celu budowania indywidualnej, mocnej marki pracodawcy. 

W ramach nowego cyklu wpisów na blogu "Wizerunek Pracodawcy" zastanawiam się nad tym na ile employer branding zmienił podejście w firmach do prowadzenia biznesu, postrzegania ludzi, zarządzania ludźmi i oceniania osiąganych efektów. Wszystko w formie komentarzy na pytania. 

 

Pytanie 1: Czy employer branding ma znaczenie dla firmy? 

Pytanie 2: Od czego zacząć proces budowania marki pracodawcy?

Pytanie 3: Na czym polega filozofia budowania marki pracodawcy?

Pytanie 4: Na czym polega współpraca HR-u z Marketingiem w procesie budowania marki pracodawcy? 

Pytanie 5: Jak menedżerowie wpływają na markę pracodawcy?