{ "data": [ { "action_source": "system_generated", "custom_data": { "event_source": "crm", "lead_event_source": "Your CRM" }, "event_name": "Lead", "event_time": 1673035686, "user_data": { "lead_id": 494376770941013 } } ] }

Jak zadbać o wizerunek pracodawcy, by przyciągać właściwych kandydatów? – kurs

O kursie

Jak zadbać o wizerunek pracodawcy, by przyciągać właściwych kandydatów?

 

Ten kurs pomoże Ci nie tylko zrozumieć na czym polega proces kształtowania wizerunku pracodawcy, jak również poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces, by Twój pracodawca był rozpoznawalny i wyróżniający się na tle konkurencji. W efekcie czego szybciej i skuteczniej zrekrutujesz właściwych kandydatów.

Dla jednych wyzwaniem jest przygotowanie strategii komunikacji, dla innych tworzenie ciekawych treści online, a dla jeszcze innych kwestie techniczne związane z dystrybucją komunikatów.

Dlatego powstał ten kurs, by w jednym miejscu omówić wszystkie aspekty.

Ważne jest, by znać Twój cel, a jest nim dotarcie do szerokiego grona odbiorców – do potencjalnych kandydatów i ich rodzin i znajomych.

 

By tego dokonać musisz poznać i zrozumieć:

✅ co wpływa na kształtowanie się wizerunku firmy

✅ jak wybrać media, eventy, liderów opinii, których zaangażujesz w swojej kampanii wizerunkowej promującej pracodawcę

✅ jak zadbać o aspekty techniczne związane z dystrybucją informacji w mediach online i offline

✅ jak wybrać 3 określenia, które mają promować Twojego pracodawcę

✅ jak przygotować ciekawe materiały – tekstowe i audiowizualne – promujące pracodawcę, także z wykorzystaniem aplikacji sztucznej inteligencji

✅ jak sprawdzać jak działa przygotowana przez Ciebie kampania, czy może warto coś poprawić

✅ jak rozwiązywać problemy na bieżąco, kiedy uruchomiona kampania nie przynosi żadnych efektów

 

Dlatego każda lekcja to zestaw ćwiczeń do wykonania, w ten sposób nabierasz praktyki i możesz działać lepiej i szybciej niezwłocznie. 

 

Czego dowiesz się w trakcie kursu online?

 

🔶 lekcja 1. Czym jest wizerunek? 
wizerunek a marka pracodawcy
– korzyści z posiadania rozpoznawalnego wizerunku przez pracodawcę
– elementy wpływające na kształtowanie wizerunku pracodawcy

🔶 lekcja 2. Sama prawda czyli jakie informacje znajdą kandydaci w mediach o pracodawcy i kluczowych konkurentach?
– wyszukiwanie informacji o pracodawcy i kluczowych konkurentach w mediach, głównie online
– analizowanie wyszukanych informacji pod kątem wydźwięku, liczby publikacji, tematyki, zasięgu, częstotliwości, grup odbiorców, osób wypowiadających się czyli tzw. analiza konkurencji
– wyciąganie wniosków z analizy na potrzeby strategii komunikacji

🔶 lekcja 3. Do kogo chcemy dotrzeć z komunikatami czyli tworzymy tzw. persony
– weryfikacja wiedzy na temat obecnych pracowników – jakie wskazówki są dla nas bezcenne co do zwyczajów kandydatów
– weryfikacja informacji na podstawie wywiadów z zarządem i kluczowymi menedżerami, by uzyskać informacje jakich ludzi potrzebuje pracodawca
– przygotowanie listy tematów interesujących dla kandydatów oraz listy kanałów dotarcia do potencjalnych kandydatów

🔶 lekcja 4. Co nas wyróżnia na rynku pracy czyli opracowujemy tzw. propozycję EVP 
– czym jest EVP (Employer/Employee Value Proposition)
– analiza konkurencji czyli jakich argumentów używają konkurenci, by przyciągnąć uwagę kandydatów
– weryfikacja mocnych i słabych stron pracodawcy, w tym analiza desk research i wywiadów z przedstawicielami pracodawcy
– weryfikacja oczekiwań kandydatów, w tym przegląd raportów na temat rynku pracy w Polsce
– selekcja 3-7 atrybutów najlepiej opisujących pracodawcę i odpowiadających na pytanie dlaczego warto pracować w danej firmie czyli zdefiniowanie wyróżniającego EVP dla pracodawcy

🔶 lekcja 5. Jak zniwelować lukę komunikacyjną czyli czas na przygotowanie strategii komunikacji zewnętrznej dla pracodawcy na jednej kartce
– czym jest luka komunikacyjna czyli jak jest a jak chciałby być postrzegany pracodawca
– wybór 3 kluczowych komunikatów wyróżniających pracodawcę na tle konkurencji
– wybór typów kanałów dotarcia do kandydatów
– przygotowanie wizytówki pracodawcy, czyli materiały na stronę internetową pracodawcy oraz na profile pracodawców w social mediach
– dystrybucja komunikatów: organiczna i płatna oraz omówienie podstawowych mierników

🔶 lekcja 6. Jak przygotować komunikaty do publikacji w social mediach (ruch organiczny)
– wybór tematów i przygotowanie planu publikacji miesięcznych, kwartalnych
– przygotowywanie materiałów graficznych do postów: grafiki, PDF-y, nagrania wideo, infografiki, rolki
– jak odblokować siebie i swój umysł, by skupić się na tworzeniu ciekawych treści
– tworzenie treści do social mediów z wykorzystaniem storytellingu – 3 sprawdzone szablony storytellingowe
– sprawdzone sposoby na zwiększanie zasięgu dystrybucji treści w social mediach – co pomaga a co przeszkadza
– wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji – chatGPT – do przygotowywania treści do publikacji online

🔶 lekcja 7. Jak przygotować skuteczne wideo na potrzeby kampanii wizerunkowej i rekrutacyjnej (produkcja in-house)
– wybór tematu filmu, doprecyzowanie celu jakiemu ma służyć wideo
– opracowanie scenariusza wideo zgodnie z zasadą storytellingu
– narzędzia przydatne przy obróbce wideo (montaż, muzyka, lektor, napisy)
– dystrybucja filmu w mediach własnych i mediach bezpłatnych

🔶  lekcja 8. Jak przygotowywać notatki prasowe i artykuły dla mediów lokalnych, branżowych
– przygotowanie listy mediów – z kim mamy się kontaktować
– wybór tematu, który ma być poruszony w notatkach prasowych (tzw. news)
– technika przygotowywania notatek prasowych – tzw. odwrócona piramida
– dystrybucja materiałów – o czym trzeba pamiętać
– monitoring mediów – czy, kiedy, gdzie pojawiły się publikacje na nasz temat

🔶  lekcja 9. Jak nagrać podcast i poprowadzić webinary firmowe
– dlaczego ich rola rośnie i będzie rosła
– dobre praktyki przygotowywania podcastów
– sprawdzone narzędzia do nagrywania podcastów
– dobre praktyki przygotowywania webinarów
– sprawdzone narzędzia do prowadzenia webinarów i ich nagrywania

🔶 lekcja 10. Organizacja wydarzeń firmowych
– dlaczego eventy firmowe są cenionymi narzędziami kreowania wizerunku
– przegląd różnych typów wydarzeń firmowych i krótka lista o czym pamiętać

🔶 lekcja 11. Jak działają programy employee advocacy (programy ambasadorskie)
– plusy i minusy programów ambasadorskich
– jak wybrać ambasadorów wśród pracowników
– szkolenia dla ambasadorów
– zagadnienia prawne związane z wykorzystaniem wizerunku pracownikow i ich marek osobistych przez pracodawcę
– formy wsparcia dla ambasadorów
– przykłady udanych akcji ambasadorskich – o czym pamiętać
– wsparcie marki osobistej ambasadorów

🔶 lekcja 12. Jak włączać CEO i członków zarządu do promocji wizerunku pracodawcy
– CEO jako pierwsze żródło informacji o firmie
– przykłady działań CEO (pozytywnych i negatywnych) z rynku polskiego, które wpłynęły na wizerunek firmy jako pracodawcy
– wypracowanie wspólnego jednomyślnego głosu CEO i działu HR – w komunikacji zewnętrznej pracodawcy

🔶 lekcja 13. Jak przygotować się na kryzysy i trudne sytuacje w komunikacji 
– przygotowanie się na różne możliwe reakcje kandydatów czyli omówienie podstawowych praw komunikacji
– przygotowanie listy Q&A, co może pojawić się w komentarzach i pytaniach kandydatów i innych odbiorców, jak sobie poradzić z krytyką

🔶 lekcja 14. Jak odkryć autentyczność marki pracodawcy
– co faktycznie odróżnia pracodawcę na rynku pracy: pozorna i rzeczywista autentyczność
– co nie wyróżnia pracodawcy – przykłady
– co jest unikalne wśród pracodawców – przykłady pracodawców
– sprawdzone sposoby na komunikację zewnętrzną pracodawców – komunikacja autentycznej cechy

🔶 lekcja 15. Jakie mierniki kampanii wizerunkowych warto stosować
– prezentacja wybranych sposobów ewaluacji kampanii wizerunkowych (zasięg, częstotliwość, świadomość marki)

Co otrzymujesz:

🔷 15 lekcji szczegółowo objaśniających dany temat w tym poznasz aspekty merytoryczne wpływające na jakość kampanii czyli: opracowanie persony, opracowanie propozycji EVP, wybór tematów komunikatów, przygotowanie ciekawej kreacji oraz aspekty techniczne wpływające na jakość dystrybucji komunikatów w różnych kanałach komunikacji.

🔷 bonusy w formie nagrań szkoleń online jak:
– „Persony kandydatów i pracowników”
– „Jak opracować EVP”
– „Autentyczność marki pracodawcy”
– „Budowanie marki pracodawcy w social mediach”
– „Jak pisać lepsze posty o pracodawcy?”
– „Wprowadzenie do storytellingu”
– „Archetypy w komunikacji pracodawcy”
– „Metafory w komunikacji pracodawcy”
– „SEO – twój przyjaciel w employer brandingu”

oraz

– „jak przekonać zarząd do działań employer brandingowych”
– „EB-owcu zadbaj o siebie, zadbaj o markę pracodawcy”

🔷 dostęp do wszystkich materiałów na 18 miesięcy, cena wynosi 1.400 zł netto (czyli 1722 zł brutto). Poprzednia cena obowiązująca do 07.01.2024 wynosiła 1.200 zł netto.

Pamiętaj, że nowe nagrania są stale dodawane, tak by kurs uwzględnia najbardziej aktualne aspekty procesu kreowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.

Ważne:

🔔 Uwaga: Kupując ten produkt, wyrażasz zgodę na dostarczenie treści cyfrowych w postaci zamawianego nagrania przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Jesteś świadomy, że w ten sposób tracisz prawo odstąpienia od umowy.

Obejrzyj nagranie szkolenia, upewnij się, że podoba Ci się sposób przekazywania treści: 

Zobacz nagranie z podsumowaniem wniosków z badania „Atrakcyjni Pracodawcy 2022”:

Pokaż więcej

Czego się nauczysz?

  • W ramach kursu nauczysz się m.in.:
  • - jak opracować tzw. persony
  • - jak wykonać analizę konkurencji
  • - jak opracować EVP (Employer/Employee Value Proposition)
  • - jak wybrać 3 komunikaty podkreślające wyjątkowość firmy jako pracodawcy
  • - jak przygotować kreację samodzielnie korzystając z bezpłatnych programów
  • - jak zadbać o kwestie techniczne związane z dystrybucją treści i materiałów online
  • - jak angażować ambasadorów czyli wdrożyć program employee advocacy
  • - jak przygotować film EB wizerunkowy
  • - jak przygotować eventy firmowe
  • - jak ocenić skuteczność działań wizerunkowych
  • oraz wiele innych - sprawdź program kursu

Zawartość kursu

KURS „JAK ZADBAĆ O WIZERUNEK PRACODAWCY, BY PRZYCIAGAĆ WŁASCIWYCH KANDYDATÓW?

  • Czym jest wizerunek, co wpływa na proces kształtowania wizerunku?
    43:29
  • Jakie informacje w mediach znajdą kandydaci?
    35:15
  • Do kogo chcemy dotrzeć? Persony
    26:23
  • BONUS: nagranie szkolenia „Persony kandydatów i pracowników”
    01:12:00
  • BONUS „Wnioski z badania Atrakcyjni Pracodawcy 2022”
    51:00
  • Jak zmieniała się lista atrybutów atrakcyjnego miejsca pracy w ostatniej dekadzie?
    18:40
  • Jakie tematy chcemy poruszyć, czyli jak opracować propozycję EVP?
    30:00
  • BONUS: nagranie szkolenia” Jak opracować EVP?” z 2022 roku
    01:20:00
  • BONUS nagranie szkolenia „Autentyczność marki pracodawcy”
    01:28:00
  • Jak zadbać o autentyczność marki pracodawcy?
    41:00
  • Na czym się skupić w komunikacji zewnętrznej czyli strategia komunikacji na 1 kartce
    27:49
  • BONUS: nagranie szkolenia :Budowanie marki pracodawcy w social mediach”
    01:09:00
  • Jak przygotować posty do publikacji w social mediach?
    41:00
  • BONUS: nagranie szkolenia „Jak pisać lepsze posty o pracodawcy?”
    01:18:00
  • PORADNIK: Jak korzystać z programu Canva?
    08:20
  • BONUS: nagranie szkolenia „Wprowadzenie do storytellingu w employer brandingu”
    01:20:00
  • BONUS: nagranie szkolenia „Pisanie tekstów znając oczekiwania i potrzeby odbiorców”
    01:00
  • BONUS: nagranie szkolenia „Archetypy w komunikacji pracodawcy”
    01:14
  • BONUS: nagranie szkolenia „Czy stosować metafory w komunikacji pracodawcy?”
    01:04
  • BONUS: nagranie szkolenia „SEO – twój przyjaciel w employer brandingu”
    01:20:00
  • Jak sztuczna inteligencja może Ci pomóc w tworzeniu treści online?
    31:00
  • Jak sztuczna inteligencja pomoże Ci przygotować grafikę do social mediów?
    15:00
  • BONUS nagranie szkolenia z 10.05.2024 „JAk AI może Ci pomóc tworzyć treści online o pracodawcy?”
    01:07:00
  • Jak przygotować wideo promujące pracodawcę?
    38:00
  • Jak przygotować komunikaty prasowe i artykuły dla mediów lokalnych i branżowych?
    31:12
  • Jak nagrać podcast? Jak przygotować webinar?
    23:48
  • Jak zadbać o wizerunek organizując eventy firmowe?
    07:16
  • Jak wdrożyć program ambasadorski w firmie?
    18:50
  • Jak włączać CEO i top menedżerów do promocji pracodawcy?
    12:17
  • Jak przygotować się na kryzysy?
    15:16
  • BONUS „Mierniki w EB”
    01:20:00
  • BONUS „EB-owcu zadbaj o siebie, zadbaj o markę pracodawcy”
    00:00
  • BONUS „Jak przekonać zarząd do działań employer brandingowych”
    01:31:00
  • BONUS „Jak odbudować wizerunek pracodawcy po zwolnieniach grupowych?” – nagranie szkolenia
    54:00