{ "data": [ { "action_source": "system_generated", "custom_data": { "event_source": "crm", "lead_event_source": "Your CRM" }, "event_name": "Lead", "event_time": 1673035686, "user_data": { "lead_id": 494376770941013 } } ] }
raport Atrybuty Atrakcyjnych Pracodawców 2024

Jakimi słowami promować pracodawcę jako atrakcyjne miejsce pracy?

oto jedyny taki raport na polskim rynku

Poznaj najnowszy raport „Atrybuty Atrakcyjnych Pracodawców 2024”, w którym omówiono najwyżej cenione przez kandydatów i pracowników w Polsce czynniki opisujące atrakcyjne miejsca pracy w Polsce.

Dzięki tej wiedzy zaoszczędzisz czas i pieniądze, by dowiedzieć się jakich informacji na temat pracodawców poszukują kandydaci i pracownicy kiedy podejmują decyzje o wyborze miejsca pracy.

za 29,89 PLN

Czym ten raport różni się od innych?

Dotychczas raporty opisujące atrakcyjne miejsca pracy przygotowane przez inne firmy prezentowały rankingi atrakcyjnych pracodawców.

Autorzy rankingów nie prezentują natomiast jakie atrybuty brano pod uwagę oraz jak liczne jest grono respondentów oceniających poszczególnych pracodawców.

Raport „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy 2024” skupia się na ocenie aż 32 atrybutów opisujących atrakcyjne miejsce pracy, pogrupowanych w 4 kategorie: ekonomiczne, społeczne, rozwojowe i przyciągające uwagę. 

Na podstawie opinii respondentów powstał ranking atrybutów od bardzo ważnych, ważnych, po mniej ważne lub nieważne według kandydatów i pracowników w Polsce. 

Dzięki temu raportowi:

  • dowiesz się które informacje na temat pracodawców są istotne dla kandydatów i pracowników, 
  • zweryfikujesz listę atrybutów z Twojej propozycji EVP (Employer / Employee Value Proposition), w której odpowiadasz na pytanie kandydatów i pracowników dlaczego warto pracować w Twojej firmie, 
  • przygotujesz listę tematów, które warto poruszać w komunikacji z kandydatami i pracownikami m.in. na stronie internetowej, w postach w social mediach, w filmach korporacyjnych, w ogłoszeniach rekrutacyjnych, jak i w komunikacji wewnętrznej tj. w rozmowach i spotkaniach, przy inicjowaniu akcji wewnętrznych.

Wyniki tego raport powinni poznać polscy pracodawcy chcący konkurować na rynku pracy. Ważne jest, aby pracodawcy uwzględniali te zmieniające się preferencje i dostosowywali swoje strategie rekrutacyjne i oferty pracy do oczekiwań kandydatów. Praca nad budowaniem stabilnych relacji z pracownikami i oferowanie atrakcyjnych warunków zatrudnienia może pomóc przyciągnąć wysokiej jakości kandydatów i zatrzymać ich na dłużej.

Jak wynika z raportu, stoimy przed nowym obliczem polskiego rynku pracy, gdzie kandydat szuka stabilnego zatrudniania na długie lata, pracując w przyjaznej atmosferze z możliwością rozwoju swojego i organizacji. Wykorzystując tę wiedzę jako pracodawcy możemy stać się bardziej konkurencyjni na tak zmiennym rynku pracy, gdzie pracownik stanowi największą wartości, a zarazem najtrudniejszą do pozyskania i utrzymania w organizacji.

Jerzy Jułga

Claas Polska

Państwa raport okazał się niezwykle pomocny. Bardzo przejrzyście i obrazowo przedstawione zostały wyniki, które jasno pokazują, dlaczego uznanie jest tak ważne także w kulturze polskich firm.

Wynikowe raportu zostały wykorzystane w naszym szkoleniu kadry managerskiej oraz były istotnym wsparciem w promowaniu kultury feedbacku i otwartej komunikacji.

Cieszę się, że takie badania się odbyły, bo pomogły działom HR lepiej odpowiadać na potrzeby Pracowników.

Agnieszka Miliszkiewicz-Pajdzińska

Dyrektor HR, NEE, Keller Polska

raport Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy

Jakie informacje znajdziesz w raporcie "Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy 2024"?

  • Wstęp – Dlaczego to ważne, by poznać opinie kandydatów i pracowników
  • Najwyżej cenione atrybuty przez kandydatów i pracowników w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty przez kandydatów w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty przez pracowników w 2024 roku – lista top 3
  • Jak zmieniały się preferencje kandydatów i pracowników w ciągu ostatnich 3 lat (2022, 2023, 2024) – lista top 3 atrybutów emocjonalnych
  • Jak zmieniały się preferencje kandydatów i pracowników w ciągu ostatnich 3 lat (2022, 2023, 2024) – lista top 3 atrybutów racjonalnych
  • Najwyżej cenione atrybuty przez kobiety w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty przez mężczyzn w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty wśród kandydatów i pracowników w 4 kategoriach wiekowych (poniżej 30 lat; 31-40 lat; 41-50 lat, powyżej 51 lat) w 2024 roku – lista top 3
  • Ocena atrybutu: ponadprzeciętna pensja
  • Ocena atrybutu: udział w konkursach HR&EB
  • Ocena atrybutu: organizacja angażuje się w działania CSR/ESG
  • Ocena atrybutu: Rozpoznawalny pracodawca
  • Ocena atrybutu: Dobra opinia na temat pracodawcy
  • Lista top 3 atrybutów wskazanych przez respondentów w pytaniu otwartym
  • Oczekiwania respondentów a cykl dystrybucji wiedzy w organizacji

Kim jest autorka raportu?

Julita Dąbrowska

  • to ekspertka marketingu, PR, employer brandingu z ponad 25-letnim doświadczeniem,
  • na co dzień pomaga pracodawcom, głównie przedstawicielom działów HR w kreowaniu wizerunku i marki pracodawcy w ramach konsultacji biznesowych,
  • opracowała 3 kursy online m.in. „Jak zadbać o wizerunek pracodawcy, by przyciągać właściwych kandydatów?” z myślą o HR-owcach, którzy samodzielnie przygotowują i wdrażają kampanie rekrutacyjne i wizerunkowe, nie korzystając z usług agencji zewnętrznych, 
  • przygotowuje i przeprowadza badania opinii wśród pracowników na temat satysfakcji z pracy, zaangażowania i kultury organizacyjnej, 
  • jest autorką dwóch bestsellerów „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”,
  • to absolwentka studiów doktoranckich w ALK oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRIO,
  • przeprowadziła ponad 100 wywiadów z top menedżerami firm w Polsce,
  • jest autorką raportu „Co czeka firmy w Polsce w 2020 roku” opracowanego na zlecenie Stowarzyszenia Interim Managerów w grudniu 2017 roku,
  • jest też autorką raportu z badania jakościowego 7 polskich software house’ów, opublikowanego w czerwcu 2019 roku, w którym zdefiniowano nowy model marki pracodawcy,
  • to autorka raportu „Oceń swojego szefa, oceń swoją szefową” z 2022 roku,
  • a także autorka cyklicznego corocznego raportu „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy” z 2022, 2023 i 2024 roku,
  • doświadczony trener, ponad 6500 godzin szkoleniowych, wykładowca akademicki w ALK, SWPS, UE w Poznaniu i Uczelni Łazarskiego.
julita portret

Ważne:

  • dostęp do raportu otrzymasz niezwłocznie po zakupie i opłaceniu transakcji,
  • raport jest zapisany jako plik PDF, 
  • fakturę vat otrzymasz w ciągu 24 godzin od dokonania zakupu,
  • jeśli masz pytania, napisz e-maila i wyślij go na adres kalitero (at) kalitero.com.pl